MX-5, mint az Év Autója?

2015. december 18. 17:00 - !NagyRoli

2016-european-car-of-the-year.jpgNem tulajdonítok neki nagy jelentőséget, mégis minden évben érdekel, hogy mi lesz az Év Autója. Igazából hízelgően hangzik, mégiscsak az adott év legjobbját ruházzák fel ezzel a mélyen megtisztelő titulussal. A legjobbat, ami minden tekintetben egyértelműen kiemelkedik a sok közül. Annyira, hogy a többi gyártó úgy érzi, hogy az egész addigi munkája hiábavaló volt. Azért ennyire nem. De csajozó szövegnek jó.

Biztos jól jön, ha egy gyártó rábiggyesztheti a fenti plecsnit az egyik modelljére. Jó reklám ez, lehet vele nyerni egy-két bónusz vásárlót, kicsit megemelkedik a részvények értéke, a mérnök összepacsizik formatervezővel, látod komám, azért fasza kis járgányt rittyentettünk össze. Ráadásul, akárcsak az ókori fogathajtó versenyeken Olümpiában, a díjazás csakis a győztest illeti meg, a többi a sűrű tömeg része marad. Ők csak a jelöléssel kérkedhetnek, mint az Oscar-ról éppen csak lecsúszott színészek.

Tőmondatokban így fest a dicsőséghez vezető út: Európa legjobb autós újságírói egymástól függetlenül pontozzák a díjra nevezett autókat. Fő szempont az ár/érték arány és az, hogy a versenyző mennyire előremutató és innovatív. Ezeket követi a kényelem, felszereltség, funkcionalitás, satöbbi. Persze nagy baromság lenne táblázat alapján pontozni, a szubjektivitás óhatatlanul is beleszól, hogy milyen autó kerüljön be a döntő hetesbe. Na innen érdekes, hogy vajon (szerintük) melyik a legjobb. És mennyivel. 2001-ben a 147-es Alfa egyetlen egy ponttal volt jobb az akkori Mondeonál, kettővel ezelőtt a Golf VII meg 212 pontot vert a Toyota GT86-ra.

Már kiderült, melyik a hét döntős autó 2016-ra. Vegyes a felhozatal, van kisautó (K Astra), nagy batár (7-es BMW, Jaguar XE), szabadidőautó (Volvo XC90), mind európai.

Meg egy japán roadster.mazda_mx-5-uk-2015_r1_jpg.jpgMazdáék tudják, hogy a legjobb szín, ami autónak állhat, a bordó

Amióta az első sajtófotót láttam a negyedik Mazda MX-5-ösről, sehol senki nem mond vagy ír róla rosszat, úgyhogy részemről nem meglepő, hogy itt is viszont látni. Minden porcikája dicsérve van, a láthatóak és a rejtettek is, sokan minden idők eddigi legjobb roadsterének tartják. Végignézve a döntő hetesen, nagyon kilóg a sorból, a formája követi az anyaország ősi szamuráj törvényeit. Embléma nélkül is simán be lehetne tájolni a származási helyét (pedig nem is japán tervezés). Kétféle benzines szívómotor van hozzá, egy 1.5-ös 130 lóval és egy kétliteres 160 lóval, széria hozzá a hatos kézi váltó.

Más. Döntős a VW-Csoport is, ráadásul két autóval. És hiába külön kaszt az Audi A4 és a Skoda Superb, most tényleg egymás ellenfelei és most nem voksolnék vakon az Audira. Sajna a dízelbotrány miatt jó eséllyel mindkettőnek meszeltek, még ha ki is derült, hogy korántsem akkora gáz van, mint ahogy még ősszel tűnt. Nem reális cél a győzelem, na. De most, hogy jobban belegondolok, ilyen alapon már ezen a rostán is fennakadhattak volna.skoda_superb-uk-2015_r9_jpg.jpgHiába szuper szegény Superb, már csak elvből sem nyerhet

Február végén, március elején jön majd el az igazság pillanata. Kiváncsi vagyok, hogy bánik majd a zsűri a Skodával és az Audival, na meg az egy szem japánnal. Szerintem ők hárman kapják majd a legtöbb figyelmet, a többieken gyorsabban átcsúsznak. Otthon a Mazda már behúzta a díjat, úgyhogy jó hátszéllel érkezik, de szerintem valamelyik helyi márka az utolsó pillanatban kifogja majd a szelet a vitorlájából és a Toyota GT86/Subaru BRZ sorsára jut; megkapja az első vesztes helyet. Majd pont egy japán roadster kapja a díjat Európában, persze. Áhh, akkor inkább az új Astra.

kép: autógaléria, carscoops

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://caranten.blog.hu/api/trackback/id/tr698182320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.