Lassan odaszúrnak mindenkinek

2016. február 01. 10:00 - !NagyRoli

kiahyundai.png

Még mindig szkepticizmussal viszonyulsz a dél-koreai iparhoz? Úgy gondolod, hogy a koreai autógyártás még mindig India szintjén van megrekedve? Görcsbe húzódik a gyomrod és szúr a mandulád, ha egy Kiában kell utaznod? Semmi okod nincs rá.

Jönnek, jönnek felfelé, mint a talajvíz, egymás után jönnek a jó autók a Kia-Hyundai testvériségtől. Valahol ott kezdődött, hogy a Kia hét évnyi garanciát adott az első Cee’d-hez még 2006-ban. Vajon azért (a marketingfaktor mellett), mert túlzottan bízott a termékében, vagy pont ellenkezőleg? Az idő válaszolt; ezek az autók, ha némileg mezítlábasak is, de igazából jók. Most is jók, sőt, nyúlcipőt húztak rájuk és már nem csak edzőpartnernek, hanem versenytársnak minősülnek az autópiacon.

Most kéne beúsznia a szövegnek a képernyő alján, hogy TÍZ ÉVVEL KÉSŐBB. A Kia Cee’d és a Hyundai i20 elismeréssel van emlegetve az újautók között Európa ezen részén. Jók is, de rágyúrtak mindegyikre, az ár/érték arányuk nagyszerű, a minőségük európai szintű, Peter Schreyer német dizájner olyan formát adott nekik, amivel szinte maguktól elkelnek, a motorjaik is modernek - és zöldek. A Kia Soul EV révén már tisztán elektromos autójuk is van, de beszállófélben vannak a hidrogéncellás versenyben, az ix35-öt a Toyota Mirai ellenfelének szánják. De még a hibridbizniszben is érdekeltek, a Kia Niro egyenesen a technológia honfoglalóját, a Toyota Priust akarja táncba hívni. Tavaly novemberben a Hyundai saját luxusmárkát is alapított Genesis néven, rettegjen a Lexus, az Infiniti, az Acura, a DS és a többi prémiumgyártó. Sőt a Hyundainak már rali pedigréje van, idén a harmadik WRC-szezonjuknak vágtak neki.

De vissza a Kiához, aki nemrég bemutatta ezt:

wow.jpg

Igaz, még csak tanulmány, de ha a Telluride gyártásba kerül, azzal már Japán után egyértelműen Amerikát hívják harcba. Lehet, hogy lesz egy újratöltött koreai háború az amerikai piacon? Azt már nem is említem, hogy a tanulmány névrokonságban van egy Coloradóban fekvő kisvárossal

Az orra még az új Ford F-150 Raptornak is jól állna.
ford_f-150-raptor-supercrew-2016_r3_jpg.jpg

De oldalról simán elmenne egy közepes méterű amerikai SUV-nek.
kia_telluride-concept-2016_r7_jpg.jpg

Ez az, amit sosem gondoltam volna. Hogy egy Kiát egyszer majd egy amerikai SUV-hoz fogok hasonlítani. De hát ez az ország 18 éve még egyenlő volt a Daewoo Lanos-szal!

Szerinted ezek után megengedhetik maguknak, hogy silány autókat gyártsanak? Ugye.

kép: autógaléria

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caranten.blog.hu/api/trackback/id/tr258338022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2016.03.20. 01:00:59

Hát ja.15 évvel ezelőtt még úgy voltam vele, ha megláttam egy ilyet, hogy Kia lóf..nak kell ilyen autó?
Mára viszont q jó formájuk van és az 5-7 év garancia is erős selling point mellettük.Csak egy baj van, az áraik nekik is kezdenek nagyon eszetlenül elszaladni.Pár éve láttam otthon egy plázában kirakott autót, egy minimál-motoros, - asszem, 1.4 szívóbenzin volt -, alacsony felszereltségű kombi valami ötésfél milla volt.Akkor egy normálisabb kivitel, nagyobb motorral már inkább hatfél?Egy dízel meg hét-hétfél?Vagy mostanra még több??Hát ne bökje már meg, annyiért már nem Kiát, Hunyadit veszek.Igen, sajnos nincs nevük.Ami még önmagában nem baj, de akkor "kicsit" olcsóbban kéne adniuk.Hiszen nincs mögöttük 100-120 év gyártási tapasztalat, mint az európai, amerikai kocsiknál.Egy közepes felszereltségű, motorizálású modell, mondjuk 4-4,2 körül korrekt ajánlat volna.
De így eléggé sok.
Szóval ez nem szimpatikus bennük.De azért szurkolok nekik.

!NagyRoli · https://caranten.blog.hu 2016.03.20. 19:05:49

@geegee: Találomra megnéztem, a Cee'd indulóára (1.4B, kézi váltó) 4,129M és ahhoz képest jól fel van szerelve. A legdrágább Cee'd (1.6D, DCT) 6,509M. Akár meg is tudnának győzni, hogy a fullosat vigyem haza, de ahhoz viszont már kell valamiféle becsípődés a koreai technika iránt.