Astra még nem nyert ilyet

2016. március 01. 05:00 - !NagyRoli

opel_astra-2015_r8_jpg.jpg

Mert nem csak a filmek kapnak Oscart. A bónusz februári napon, 29-én került sor az Európai Év Autója díj eredményhirdetésére Genfben. Nyert az Opel, azon kívül picit érdekesre sikerült a dobogó.

Kész az éremkollekciója az Astrának az Év Autója díjakból: kétszer volt második (’92: F Astra, ’99: G Astra), egyszer harmadik (2010: J Astra), végül idén első. Végignézve a döntő hetesen, plusz még Év Autója-aggyal gondolkodva jó esélye is volt rá. Ha csak a végeredmény érdekel, száraz pontszámokkal, köret nélkül, csak görgess le.

Félig nyertem: legutóbb egy villámértékelésben a magam részéről behoztam első helyre az Astrát, mögé pedig a Mazda MX-5-öst, a harmadik helyért meg talán majd megverekszik a Skoda Superb és az Audi A4, gondoltam akkor. Nem számítottam rá, hogy majd odasuhint nekik egy svéd vikingpöröly: a Volvo XC90 egyetlen talpon maradt SUV-ként befurakodott az Astra és az MX-5 közé, ráadásul csak 15 ponttal lett rosszabb az Opelnél. Mögötte szakadék, a Mazda 92 pont hátránnyal lett bronzérmes, lentebb ismét besűrűsödik a mezőny.

Az utóbbi évek sormintáját nézve a díjazásban a józan autóké a pálya. A zsűri két fő értékelési tényezője még mindig az ár/érték arány és az innováció, csak ezek után jön minden más. Innovatív extráknak pedig nincs híján az új Astra, sőt. A Totalcar alapos tesztjében kiderült, hogy még több mindent is tud, mint amit papíron kéne: képességei már-már Teslai magasságokba emelik.

Minden bizonnyal az innováció volt az él a Volvo pengéjében is; szeretik az újdonságokat, a finomságokat, és egyben jól használják fel a Kínából érkező tőkét is erre. Hozzá mérten viszont az Astrát elég nyomott áron adják, még ha nem is egy kaszt a kettő: konkrétan három alapáras Astra jön ki egy alapáras XC90 árából, és még marad is a zsebedben. Kezdem érteni, miért hívják Rüsselsheimben az új Astrát a felső osztály kihívójának.

De ha nem is figyelnénk az árakat, az Opel akkor is közelebb áll a hétköznapjainkhoz. Kevésbé mondható ez el egy kétüléses roadsterről. Ami mindenki szerint minden szempontból nagyon-nagyon jó és helye is van az élbolyban. Csak a zsűri megosztottsága miatt maradt le ennyire.

Nem volt ekkora megosztottság a mezőny maradékát illetően. A VW delegációja, az A4-Superb duó egyike simán befért volna a harmadik helyre, helyette a zsűri a 4. és 6. helyet szállította le nekik. A Jaguar XE és a 7-es BMW pedig habár döntősök lettek, a végső győzelemtől már látatlanban is elég távol voltak. Ha pedig rápillantunk a számokra, még távolabb kerülnek, hisz egyikük sem nyerte még meg a díjat korábban, pedig a BMW sokszor volt már közel hozzá. Így visszapörgetve, azért eléggé kiszámítható a díjazás.

Úgyhogy gratula Astra, megérdemelt. Most pedig kezdődhet a Genfi Autószalon. A teljes végeredmény a galériában. Nálatok mi a sorrend?

kép: autógaléria

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caranten.blog.hu/api/trackback/id/tr988431090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camell · http://indafoto.hu/camell 2016.03.01. 10:26:03

Szerintem szégyen, hogy a Mazda (megint) nem nyert semmit. Aláírom, hogy az MX-5 nem praktikus, de a 3-as, illetve a 6-os simán megérdemelte volna. Japánban gyártott japán autó, itt nem fog sosem győzni. Pedig főleg a Mazda 6 volt nagyon innovatív, minden téren, és még a döntőbe sem jutott be. Nálam sorrend, egyébként:
1. MX-5
2. Astra
3. Jag
4. Skoda
5. Volvo
6. BMW
7. Audi

!NagyRoli · https://caranten.blog.hu 2016.03.01. 18:04:48

@camell: Díj nélkül már nem marad az MX-5, Japánban már év autója lett. Itt viszont tényleg max dobogó, pont mint a GT86-nál. Az első zoom-zoomos Mazda 6 viszont nálam is adja.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.03.01. 18:46:34

Szerintem az Astrát és az XC90-est innovációban nem lehet egy napon említeni.

Az Astra kb ugyanazt nyújtja mint az Insigia annak idején, és az sem lett egy eladási bajnok.

Szerintem épp az Insignia jó példa arra, hogy Európában az olcsó nem jelent tömegeladást. Érdekes látni hogy mennyivel több prémiumközepes fogy mint insignia, egyes piacokon a BMW márka több autót ad el mint az Opel. A Holland piacon kb a Volvo eladási számait hozza a Villámos márka, a belga piacon a Mercedeshez közeli, de a BMW-től messze lemaradó eladási számokat produkál, a német piacon pedig szintén közelebb áll az exportmárkák, a Skoda, Renault-Nissan vagy a Hyindai Kia 170-160.000 körüli számaihoz mint a prmiumgyártókéhoz (Mercedes 290.000). A VW számait kár is nézni.

Az Opel nem számít "német" márkának a hazai piacán, és a legtöbb gyárat befogadó országban sem. Őszintén csodálkoztam a COTY eredményen...

!NagyRoli · https://caranten.blog.hu 2016.03.01. 22:44:43

@Ződ2000: Talán azért ilyenek az eladási mutatók, mert ma bármilyen járműkategóriára van olyan alternatíva, ami ha csak nüansznyival is, de valamiben jobb mint az Opel. Inkább csak afféle B-tervként szerepel az emberek fejében. Erre cáfolna most az Astra. Amit alapesetben tényleg nem említenél együtt egy XC90-essel. Csak az Astra főleg önmagához képest nyújtott kiugrót, ami ezzel az árral győztes kombó lett. Plusz a Volvo talán egy kicsit túl finom.

Rot 2016.03.01. 23:29:31

mazda
volvo
opel
skoda
...

az alfa 2x is volt év autója,
tudja valaki hogy miért? design?

ha számít a design, akkor a volvo akár első is lehetne

Ződ2000 · http://egzostive.com 2016.03.02. 10:38:25

@Rot: a Fiat annak idején forradalmasította az autóipart a Common rail kifejlesztésével. A technológia a 156-osban mutatkozott be ami akkoriban egy nagyon korszerű autó volt. Meg persze a dizájn is elég jól sikerült.

A 147 esetében pedig az első konzekvensen megcsinált prémiumkompaktot sikerült összehozni. Nem valami félszívű próbálkozást, mint a dobfékes 3er compact és a A3 I. esetében. A 147 egy nagyon kifinomult futóművet kapott, ami az Alfásan precíz közvetlen kormányzással remek vezetési élményt nyújtott, bármilyen motorral. Motorikusan pedig az Alfa 147 egy nagyon korrekt kínálattal érkezett (a dízeleket rendszeresen frissítették is), persze a motorkínálatban főleg a dízelek szóltak nagyot (pl a 150LE JTD), de azért a V6os sem volt rossz dolog. A belső pedig akkoriban (2000) szerintem páratlan volt. Pár év alatt azért sok jó konkurens érkezett (1er a vezetési élményre, A3 II a belsőre lett jobb), de speciel 2005-ben amikor én néztem és döntöttem Alfa 147 mellett egy nagyon versenyképes modell volt, eléggé kiegyensúlyozott tulajdonságokkal.

És hatalmas szerencséje volt az olaszoknak, hogy a töréstesztet a COTY eredményhirdetés után végezték el. Ha előbb kiderül biztos nem nyer.

Thor71 2016.03.02. 15:50:54

Astra........pfff hova szarjak?