Ezért lett Rosberg világbajnok

2016. december 01. 07:00 - !NagyRoli

25301390343_b739d12368_b.jpg

Tavaly októberben még csak mosolyogni lehetett azon, amikor Nico Rosberg célul tűzte ki, hogy ha már a világbajnokság számára elúszott, 2015 utolsó négy futamát afféle privát minivébéként behúzza. Meg is nyerte mind a négyet, még láthatóan Hamiltont is zavarta ez a sorozat, pedig sok oka nem volt rá, már világbajnok volt. Nem volt rossz, aztán majd jövőre is játszd be ugyanezt, Nico.

Bejátszotta: az első négyből négy győzelem, Barcelonáig 100%-os volt, ott mindkét Merci kiesett az első körben. Mégis az volt Hamilton addigi legjobb versenye, mert a szezonban először nem nőtt a hátránya Rosberggel szemben.

Meggyőző volt Nico Rosberg vezetése és kicsit hihetetlen is. Képes volt ott folytatni, ahol 2015-ben abbahagyta, 43 pontos előny négy forduló után mindenképp erős volt tőle, még ha tudnalevő is, hogy nem kutyaütő. Majd szezon közben vert helyzetből is fel tudott állni. Onnan pedig már csak tartani kellett.

Máshogy festene, ha Hamilton nem szenved a technikai hibáktól még a szezon elején, és főleg nem adja be a kulcsot a Merci motorja Sepangban, ez így van. Rosberg ott egy megforgás után harmadik lett, 15 ponttal szerzett többet, mint a nullázó Hamilton. A technikai hibáknak és az elrontott rajtoknak tehát nem lett volna ekkora jelentőségük, ha Rosberg ott és akkor nem él maradéktalanul velük.

Rosbergnek sem adta ám ki minden hétvége szenzációsan. Monacóban szenvedett az autóval, a csapat pedig megkérte arra, hogy ha nem tud gyorsulni, engedje maga elé Hamiltont. Elengedte. Hamilton némi mázlival nyert és 19 pontot hozott Rosbergen. Kanadában ismét megtalálták egymást az első körben, Rosberg ötödik lett, Hamilton ismét nyert és újabb 15 ponttal került bentebb. A Red Bull Ringen újra összecsókolóztak, Rosberg első szárnya letörött, az élről visszacsúszott a negyedik helyre - kábé háromnegyed körrel a vége előtt. Ott is Hamilton nyert, Rosberget utólag megbüntették baleset okozásáért. Szerencséjére ez nem fájt világbajnoki pontokba. Nem úgy Silverstone-ban, ahol a váltóval szenvedett, ott viszont végül rádión kisegítették, de az akkori szabály miatt meg is büntették érte. Emiatt egy helyet visszacsúszott, 3 pontja bánta

Ennyiből tehát nem igazságos Rosberg világbajnoki címét csupán Hamilton műszaki hibáival letakarni, hiszen az ő szezonja sem volt mentes a problémáktól, még ha kevesebb is volt neki idén belőle.

mercedes-f1_amg-w07-hybrid-2016_r12_jpg.jpg

Az kétségkívül kijelenthető, hogy nyersen a tempót nézve Hamilton idén tényleg gyorsabb volt. A számok is ezt mondják: többször indult pole-ból (12-8), többször is nyert (10-9), annak ellenére, hogy eggyel kevesebb futamot fejezett be Rosbergnél. És az is kijelenthető, hogy Hamilton helyből is gyorsabb pilóta Rosbergnél, ez 2013-ban egyértelműen kiderült, amikor csapattársak lettek. Rosberg viszont egy lényeges tényezővel képes kompenzálni azt, ami Hamilton zsigereiben kicsit jobban megvan: képes kegyetlenül dolgozni és ez idénre azt eredményezte, hogy sokkal jobban bírta cérnával. Akkor is, amikor Hamilton öt forduló alatt 43 pont hátrányból 19 pont előny csinált.

Még a rossz Merci-kuplunggal is szívtak mind a ketten: Hamilton feleslegesen indult pole-ból Melbourne-ben, Bahreinben és Monzában, mert végül Rosberg lerajtolta és nyert is előtte. Ahogy Rosberg is feleslegesen volt a leggyorsabb szombaton a Hungaroringen és Hockenheimben, mert ott meg Hamilton nyert.

Csakhogy Hamiltonnak bizony a kelleténél eggyel többször remegett meg a keze.

Az az egy pedig Suzukában volt, ahol még korrigálhatta volna a malajziai nullázást. De ahelyett, hogy befogta volna a pole-ból induló Rosberget, sokadszorra is elrontotta a rajtot és hat helyet csúszott vissza. Ugyan valamennyire megmentette a helyzetét annyira, hogy visszajött harmadiknak, de újabb tíz ponttal került messzebb Rosbergtől. Innentől, négy fordulóval a vége előtt kezdődött el a számolgatás: 33 pont előnnyel Rosbergnek már nem is muszáj nyernie, három második és egy harmadik hely is elég ahhoz, hogy világbajnok legyen.

25629537020_e290192348_b.jpg

Azóta se nyert, bekocogott négy második hellyel. Ha Senna élne, minden bizonnyal kitagadná a mezőnyből ezért a hozzáállásért. De ha egyszer megtehette...

A hétvégi szezonzáron azért még gumielőnnyel féktávon arrébbtolta, majd körbeautózta az első kiállás után elé kerülő Verstappent, hogy Hamilton nyomában maradjon. Állítólag urasan, futamgyőzelemmel akart világbajnok lenni, még ha nem is volt rá szüksége. Utólag persze felesleges volt sietnie, hiszen Hamilton a végéhez közeledve, az utolsó szalmaszálba kapaszkodva nagyon lassú, 1:46-os köridőket "futva" magára húzta a mögötte lévőket, hátha valaki még alátehet Rosbergnek. Nem volt elegáns, de papíron nem volt sportszerűtlen és még meg is lehet érteni: versenyző. Az, hogy a főnökség ráparancsolt a rádión, hogy gyorsítson, inkább csak a több éves erőfölény miatt kialakult parahiány tünete, mert hirtelen egy pillanatig nem volt 100%-os a Mercedes-győzelem. Hanem csak 99,5.

De Rosberg ezt is elbírta, Verstappen után pár körrel a vége előtt a Ferrarit DRS-sel belegyezgető Vettelt is tartotta a végéig. Talán ha Hamilton pár körrel hamarabb kezd el lassítani... de az se lett volna elég.

Végsősoron, Hamilton a műszaki bakikról nem tehetett, de a rossz rajtokról igen. Rosbergnek pedig idén mindkettőből kevesebb volt. Legalább az öreg Keke most már nyugodtan hátradőlhet: megtört a jég, végre a fiú is beért. És ki tudja, most, hogy már elhiszi, hogy a bajnoki cím behúzható, talán a címvédés is elhihető közelségbe kerül. Ehhez persze az is kell, hogy a Mercedes pariban maradjon, és jól felkészüljön a 2017-es szabályváltozásra.

Úgyhogy részemről megérdemelt, Nico. Amellett, hogy idén sokkal jobb voltál, mint tavaly, lecsaptál az előtted adódó lehetőségekre. Gratula!

És elég nagy kár, hogy visszavonulsz. De legalább szépen fejezted be.

kép: autógalériaSmartencyclopedia Photos

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://caranten.blog.hu/api/trackback/id/tr9312007750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.