Egy díjnyertes trófea

2019. május 17. 15:00 - !NagyRoli

res07840d09-475f-439e-9eb1-e46a6422440d.jpeg

Egy klasszikus kultautó módosítása alapvetően elég kötött feladat, hiszen nem sok bevethető fogás létezik egy olyan autó megalkotására, ami úgy válik egyedivé, hogy közben nem veszít a kult-sármjából, de mégis tükrözi a tulajdonos személyiségét. Szerencsére ez egyáltalán nem zárja ki a jó ízlést. Ahogy ezt Emil Lydersen makulátlan Mk1-es Volkswagen Jettája bizonyítja is.

A 28 éves autószerelő a dániai Munkebóból lassan már egy évtizede erősíti az Mk1-rajongók táborát, nyáron használt hobbiautói mind wolfsburgiak táborából került elő. Három egyes Golf is megfordult már nála korábban, mire 2016-ban szakágat váltott a márkán belül és szert tett erre a kétajtós Jettára, ami néhány ízléses tuningfogás után rendszeres találkozó résztvevőként és eredményes lájk-és díjgyűjtőként éli öreg napjait.

res1c48a0f7-41f1-4882-84d9-dae0ba61263f.jpeg

Emil odatette magát ezért az eredményért, de szerencsére nem a nulláról kellett kezdenie. Az 1983-as Jettának korábban sem volt hányatott sorsa, jó gazdája volt a dán Blanz Society-nél, mielőtt Emil lecsapott rá, pont ezért volt kitűnő alap. A kultusszá vált, arányos, háromdobozos Giugiaro dizájn önmagáért beszél, ezt a kompozíciót elég egy alacsonyabb kiállással és egy jó felniválasztással vonzóbbá tenni. Emil is ezt az utat választotta, és meg is adta a módját, így a Jettán egy központosan rögzített 16"-os Ronal Racing Centerlock felniszett díszeleg lábbeliként, ami méretében és stílusában is jól passzol az autóhoz, ám az utóbbi időben váltótársként szolgál egy szett 17"-os BBS E52 is. Az alacsonyabb kiállás sem lett elaprózva egy ültetőrugó-szettel, Emil egy airride rendszert épített be az Air Lift-től.

resd7013424-19da-4959-9b56-c13b092b1ede.jpeg

Az 1,5-ös motor egy keresztátömlős hengerfejet kapott, abban pedig egy 292-es vezérműtengely csücsül, míg az szívóoldalra egy pár Weber karbi került. Az igazán látványos változás viszont a beltérben lelhető fel, ami egy teljes bőrözésen és kárpitozáson esett át, miután a háromküllős BBS kormány és a Recaro első ülések is átrepültek egy Mk3 GTI-ből. Ahogy Emil mondta "az egyik legfinomabb bőrrel lett bevonva, amit kapni lehet". Hibátlan választás, a homokszínű beltér eszement jól harmonizál a bódé Regata kékjével.

res01989502-7c1b-4376-a764-9ae06f1242bc.jpeg

És láthatóan ez az összkép nem csak Emilnek tetszik. Emil és a Jetta számos találkozót megejtettek már nem csak Dánia, de Európa szerte, amiből természetesen az alapnak számító híres VW-csoportos buli, a Wörthersee sem maradt ki 2018-ban. Nem egyszer fordult már elő, hogy díjjal érkezett haza némelyik rendezvényről. A Jetta számtalan díjat és első helyezést húzott már be Dániában, de azon túl is; Hollandiában az MIVW rendezvény fődíját hozta el, valamint a Berinben zajló XS Carnight Top 50-es mezőnyébe is bekerült, amin ugyan végül nem nyert semmit, Emil viszont mégis erre az eredményre a legbüszkébb. Nem csoda, hiszen egy világszintű mezőnyből került az ötvenesek kalapjába.

resfd23d1db-5377-4e39-9d1b-5d9bb21edf5f.jpeg

resfbaafd7d-7158-46b8-b446-2ed0df236cfa.jpeg

resefce79ad-4673-47fe-b49b-5a63108fb115.jpeg

res1fc6e171-3840-4ef6-b8be-8975c2ec2777.jpeg

Emil és a Jetta eddig 13 trófeát nyertek együtt, ebből 12-t csak a tavalyi évben. Ezúton is szeretné megköszönni édesapjának a projektben nyújtott segítséget. A kezdet tehát nem rossz, és az idei szezon csak most kezdődik majd igazán. Sok sikert és további sok díjat hozzá!

Fotók: Mike Crawat Photography

Kövesd Emilt Instagramon

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Emil (@emil_vw_mk1) által megosztott bejegyzés,

Részletes adatok // Volkswagen Jetta Mk1 Coupé (1983)

Tulaj // Emil Lydersen

Lakhely // Munkebo, Dánia

Motor // 1,5 literes; keresztátömlős hengerfej; 292-es vezérműtengely; Weber karburátorok

Futómű, felnik // Air Lift airride, 3p irányítás; Ronal Racing Centerlock 6,5x16"-os felnik / BBS E52 7x17"-os felnik

Beltér // BBS háromküllős kormány, Recaro Mk3 GTi első ülések; teljes bőrözés/kárpitozás 

Kövess Facebookon!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caranten.blog.hu/api/trackback/id/tr6914792162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stussz 2019.05.19. 00:33:35

Ez egy ordenáré nagy ocsmányság, arról nem is beszélve hogy mennyibe kerülne eredeti állapotára visszaállítani.
Ez nem mestermű hanem gazdasági totálkár. A készítő pedig költse a pénzét inkább a szemsebészeten.

Luiz Hemilton 2019.05.19. 08:38:40

Igenyes, de kibbbbbbbaszott ronda. A rakoltott penzt odaadhatta volna inkabb a raszoruloknak. Mindenki jobban jart volna. Gyasz.

sure_shot 2019.05.19. 09:15:21

Én bevállalnám egy nyári hétvégére páváskodni:)