Bokszermotor vs. 180°-os V-motor - mi a különbség?

2019. január 17. 16:00 - !NagyRoli

Mert bizony van ám, attól, hogy mindkét motortípus fekvőhengeres, a kettő még nem ugyanaz. Apró a különbség, ám mégis szignifikáns. Mérnökpornóval tűzdelt hiperkockaposzt következik.

Van még, olvass tovább! ›
1 komment

4 szerelős YouTube-csatorna, amire érdemes feliratkoznod

2019. január 12. 19:00 - !NagyRoli

1024px-mighty_car_mods_team.jpg

Készült már hasonló poszt korábban, amikor díjaztam bizonyos YT-videókat, a személyes kedvenclista viszont valahogy kimaradt eddig, na de most: alant négy olyan szerelős, motortérbújó YouTube-csatornát mutatok be, amiket már régóta követek, és bátran ajánlok.

Azt díjazom bennük, hogy egyik sem egy nagy cég fiókcsatornája végtelen anyagi és technikai háttérrel, ennek ellenére mégis olyan szórakoztató, informatív és minőségi tartalmakat gyártanak egy ilyen rétegműfajban, hogy esküszöm, régóta jobban élvezem már őket, mint egy ordítozós, szerszámhajigálós félkamureality műsort a Discovery Channelen.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Sikerről, Ferrariról, Schumacherről

2019. január 03. 00:00 - !NagyRoli

6092426746_a759de3082_o.jpg

Kilencéves korom óta követem az F1-et. Hol kisebb, hol nagyobb figyelemmel, de folyamatosan követem a száguldó cirkusz történéseit a 2002-es ausztrál nagydíj óta. Mint kiderült, jó futamot választottam kezdésnek: a 22 éves Kimi Raikkönen első szezonját töltötte a McLarennél, Felipe Massa bemutatkozott a Saubernél, Ralf Schumacher hatalmasat repült az egyes kanyarban, és a mai napig előttem van, ahogy Mika Salo eldobja a Toyotát az utolsó előtti körben, Mark Webber pedig majd kiugrik a Minardiból, úgy örül az ötödik helyének.

Egy régi korszak utolsó fázisa volt: a dohánytermékeket hirdető motorborítások alatt V10-es szívómotorok ordítottak az utolsó szezonban, amikor még csak az első hat helyezett kapott pontot a 22 fős mezőnyből. Addigra pedig már megszokássá vált az a kép, hogy a piros autó vezeti a sort, jóval leszakítva a többieket maga mögött.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

40 éve indult útjára az első Dakar-rali

2018. december 26. 19:00 - !NagyRoli

mercedes_g-klasse-280-ge-paris-dakar-w460-1983_r2_jpg.jpg

Sok dolgot alkotott meg az emberiség a történelem során tudatosság nélkül, a véletlenek következtében. A mai poszt is egy ilyen dologról fog szólni. Kezdve egy francia arisztokratával, aki egy tereprali verseny során eltévedt a Szaharában. Majd miután élve kijutott, többedmagával tért vissza oda, és közben megalkotta a tereprali-versenyzés csimborasszóját. 40 éve indult útjára az első Dakar-rali.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Nyomokban autót tartalmazó, szép irodalom

Könyvajánló // Duma László: vissza2padlógáz

2018. december 09. 15:00 - !NagyRoli

boritovissza2padlogaz.jpg

Kormos lépcsőház, pajszerral nyíló kertkapu, pinceműhelyben összetákolt BMW váltókulissza, páros lábbal kirúgott szélvédő, meggyfa alatt telibefújt kispolszki. Meglehetősen ritka, amikor az autózásról nem a szakirodalom műfajában kerül nyomtatásba valami szellemi táplálék, de most pont egy ilyen, fehér hollónak számító kis fekete könyvet kaptam a Kalliopé Kiadótól. Autós témájú, élet-és olajszagú, kortárs novelláskötetet. 

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Pénzfeldobásból papírforma

2018. december 06. 10:00 - !NagyRoli

#44 Lewis Hamilton

Lewis Hamilton és a Mercedes legalább annyira nyerte meg az idei vébét, mint amennyire Sebastian Vettel és a Ferrari elvesztette azt. Persze ezzel nem Hamilton idei teljesítményét akarom lehúzni, hiszen az egész évet nagytotál-plánban nézve a legjobb volt, még ha az első harmadában Vettel és a Ferrari állt nyerésre, de a nem ledolgozhatatlan, 40 pontos hátrányát a szezon utolsó harmadában csak megduplázta. Kettősségekkel volt tele a szezon, mind a két bajnokesélyes csapat húzott zseniálisat és követett el hibákat egyaránt, ám amíg a Mercedes amit csak tudott, nagy százalékban hozta is, addig a Ferrarinál Monza, de talán már Hockenheim óta elszakadt valami.

Van még, olvass tovább! ›
1 komment

Sarkvidéki hideg: csúcson az abroncscsere szezon

Sajtóközlemény

2018. december 02. 15:00 - !NagyRoli

bridgestone_sajtokezlemeny_2018_11_27_02_1.jpg

Bridgestone: jönnek az emelt szintű biztonságot nyújtó gumiabroncsok

A sarkvidéki hideg még több autóst kényszerít az abroncscserére. Ezekben a hetekben közel 1,5 millió autós cserélteti le nyári gumiját a jobban tapadó és sűrűbben lamellázott télire. Ebben az időszakban 300.000 autós új téli abroncsot is vásárol, amire akkor van szükség, ha az abroncs profilmélysége 4 mm alá csökkent, vagy már futott 3-4 szezont és az anyaga elöregedett. A szezonra az abroncsgyártók is felkészültek. A Bridgestone például már defekttűrő technológiával kínálja legnépszerűbb téli és négyévszakos abroncsait is, mert az egyik legnagyobb közlekedésbiztonsági kockázat a havas úton bekövetkezett defekt.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Kadmiumsárga világítás - miért és mikor jó?

2018. november 17. 17:00 - !NagyRoli

5178485342_3d7acc2789_b.jpgA fehér izzónak jobb a fénye, meg kúlabb tőle az autó este. A sárga meg tök retró - tehát kúlabb tőle az autó este. Általában ezek az indokok hangzanak el, amikor az autósok a fehér vagy a sárga fény mellé teszik le a voksukat. Mindenkinek saját választása, melyik színben világítja meg az utat maga előtt, az utakon szétnézve jellemzően a fehér fény hidegebb vagy melegebb árnyalata az uralkodó. Ám most, hogy már megesett az óraátállítás és egyre cudarabb az idő, akadnak körülmények, amikor a kadmiumsárga leveri a fehéret. Most fényt gyújtok az éjszakában - kadmiumsárgát ráadásul.

Van még, olvass tovább! ›
2 komment