Carantén - The Magazine issue #0

In English language

2019. április 14. 01:00 - !NagyRoli

caranten-dam4-oldal001.png

Made underground and supposed to stay there, but here it is: this is how the blog looks in magazine format. It's accessible, downloadable for one thing in exchange: I need your feedback.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

3 jótanács az autógumik helyes tárolásához

Sajtóközlemény

2019. április 01. 12:00 - !NagyRoli

tavaszi_abroncscsere_06.jpg

A megfelelő abroncstárolás baleseteket előzhet meg

A hirtelen jött tavasszal elkezdődött az abroncscserék időszaka is. A következő hetekben több millió autós cseréli vissza téli gumit a nyáriakra. A Bridgestone szakértői szerint ilyenkor még akkor is érdemes átvizsgáltatni a nyári gumikat, ha gumiszervizben tároltuk és ott is cseréltetjük őket, mivel az abroncsokat akár tárolás közben is érheti károsodás. Ez azért is fontos, mert a Bridgestone statisztikái szerint a magyar autósok egy autógumi szettel akár 50-60.000 kilométert is megtesznek, szemben a nyugat-európai autósokkal, akik fele annyi autózás után már új abroncsokat szereltetnek gépjárművükre.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Chase® Your Dreams

In English language

2019. március 28. 17:00 - !NagyRoli

17438730_1929663650624400_8654457323047092224_n.jpg

It's sorta a cliché nowadays, bot those lines having been sang along in thousands of lyrics about following our dreams are not lying. Daydreaming is good. It feels uplifting to visualise and meditate over them and to plan everything forewards. It fills us with positivity and motivation. Like as kids, miniature car guys, when we listed all the cars we wanted to possess when we grow up. Then time goes by, priorities and dreams adapt and change. But Tony, in this case, remained as a kid. And he doesn't regret it for a single minute.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Hogyan törd fel a saját autódat?

2019. március 16. 12:00 - !NagyRoli

inner_pict.jpg

Mivel jómagam is addig értek az autónyitáshoz, hogy a kulcs műanyagos részén vagy a kulcskarikára rakott bigyón kapcsolgatom a központit vagy a riasztót, a szúrós végét meg a zárba kell dugni, így rendhagyó módon egy vendéget konferálhatok fel a témában: Szabó Dénes villámautónyitó specialista és autókulcs programozó válaszolja meg a címben feltett kérdést. Fogadjátok szeretettel!

A világ egyik legszórakoztatóbb dolga azt nézni, hogy valaki a saját kocsiját próbálja feltörni, mert sikeresen kizárta magát. Kivéve, ha te vagy az a valaki, és rajtad röhögnek a háttérben. Ha már eleged van az ingyencirkuszból, adunk néhány tippet, hogyan mentheted meg a maradék méltóságodat: autónyitás egyszerűen, roncsolás nélkül.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

A Bridgestone Turanza T005 abroncsa lett a legjobb az ADAC 2019. évi nyárigumi tesztjén

Sajtóközlemény

2019. március 05. 12:00 - !NagyRoli

bridgestone_turanza_t005.png

Az abroncs kiváló minősítést szerzett nedves és száraz útfelületen való használatra

A Bridgestone Turanza T005 elnevezésű nyári túraabroncsa szerepelt a legjobban az ADAC 2019. évi nyárigumi tesztjén. Az abroncs nedves és száraz útfelületen való használat tekintetében is a legjobb minősítést kapta, a 185/65 R15 méretkategóriában pedig minden versenytársát megelőzve a teszt első helyén végzett. A Firestone márka Roadhawk abroncsa szintén a legjobb fokozatot érte el száraz úton és jó eredménnyel a teszt ötödik helyén végzett.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Előre a jövőbe - 100 éves a Citroën

2019. március 04. 13:00 - !NagyRoli

14007462424_4c9de16586_k.jpg

André-Gustav Citroënt nyugodtan lehetne nevezni az autóipar Dr. Emmet Brown-jának. A lengyel-holland származású francia úriembert az épülő Eiffel torony látványa mellett Verne Gyula regényei inspirálták arra, hogy a mérnöki pályának szentelje az életét, autói pedig durván átvitt értelemben még időutazást is megvalósították, hiszen a Citroënek sokáig rendre megelőzték a korukat.

Van még, olvass tovább! ›
1 komment

Csendes félőrült - Suzuki Swift Sport

2019. március 03. 17:00 - !NagyRoli

Light is right - a könnyű autó jó autó, mondta vala Colin Chapman, a Lotus szentatyja, és vallja ezt a Suzuki is. A harmadik negyedik generációs Swiftjük sport verziójának többek között a Ford Fiesta ST 1,5-ös EcoBoostjával és a VW Polo GTI kétliteres turbósával kell megküzdenie a szegmensében - egy 1,4-es, 140 lóerős turbómotorral. A Swift erre két dologgal tud rákontrázni: ő a legolcsóbb, és mérlegre rakva ő az egyetlen, akinek elég egy három digites kijelző.

Hogy vezetni milyen egy könnyű japán kasztnit egy kis-közepes motorral, az az Alapjárat videójából kiderül. Annyi biztos, hogy hang, az nincs. Mármint nem a videónak.

Parkolj le Facebookon is!

Szólj hozzá!

Királykék királykobra - Lexus LC 500

2019. február 23. 17:00 - !NagyRoli

Kellemest a hasznossal, és kis kompromisszummal, nagyjából ez lenne a túra kupék, a Gran Tourismo autók ars poeticája. Van bennük akkora nagyságrendű erő, mint egy rendes sportautóban, közben a luxusszintű kényelem mégsem érezteti veled azt, hogy egy alacsony röppályájú, deszkakemény rakétáért dobtad ki két garzonlakás árát.

Tudja ezt a Lexus luxuskupéja is, az LC 500 belülről kis túlzással Rolls Royce, két tonnáját pedig (többek között) egy ötliteres V8-as mozgatja fürgén, ami (a Toyota-dinsztia sarjaként) egy szimpla délutáni szívómotor, ami öttől hétig él. Ha kell. Mert ha az kell, vígan lenyomsz a kényelmében egy Budapest-Bécs távot, és a kútnál is tényleg csak tankolni állsz meg, nem azért, hogy szünetet adj a lengőbordáidnak, miután kihámoztad magad egy négypontos hevederből.

Olyan, mint egy királykobra. Alapvetően visszahúzódó faj, eltekeredik körülötted, ha nem birizgálod, de beléd fecskendez egy adag mérget, ha megbökdösöd, ami zsibbasztó, érzékeket átverős, addiktív élménytüneteket produkál. Csak nem kell hozzá ellenméreg.

Parkolj le Facebookon is!

Szólj hozzá!
Címkék: futószalag V8 Lexus

Se turbó, se kompresszor: BMW E92 M3

2019. február 15. 17:00 - !NagyRoli

Sokaknak örök szerelem a BMW M3. Bakancslistás álom, "majd egyszer" autó, de általában csak az E46-ig bezárólag. Mai szemmel nézve amúgy már az őt követő E92-es is egy úgymond régi vágású autó a relatíve fiatal kora ellenére. Az orrában lévő S65 kódú V8-as motor egy az utolsó léghajlítók között: feltöltés nélkül, merő erőből küld hátra akár 440 lóerőt.

Elég Petrolicious stílusban interjúvolta meg az Alapjárat ennek a pasztellkék E92-nek a tulajdonosát, Balázst, aki az E92-zés élménye mellett elmeséli, milyen az együttélés Bajorország utolsó szívó V8-asával - és elejt pár tanulságos szót arról is, mennyi az annyi.

Parkolj le Facebookon is!

Szólj hozzá!

D1 Grand Prix – The Stove Of Pro Drifting

In English language

2019. február 11. 18:00 - !NagyRoli

ov2vr3.gif

'Cos the Japanese had already been competing sideways way before Formula Drift came up the idea.

Drifting is a stylish form for moving forward. It goes hand-in-hand with eargasmic engine sound which gives you goosebumps, and tasteful, fragnant, thick tyre-smoke. And brings much fun. If you might want something to "blame" for that (in a good way), do it with Japan's geography in the first place. Approximately 3/4 part of the country is highlands and mountains, hence there are much steep, narrow, curvy roads separated from the abyss with a plain metal barrier. It was only a matter of time for the local to push the art of countersteering and turning with the right pedal to the limits.

The first amateur drifting contests were held just for fun and self-entertaining, but they made their way by time: the preparations for a professional, competitive environment started in 1999. Later the madness started spreading outside Japan. The rest - as they say - is history.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!