Hogyan törd fel a saját autódat?

2019. március 16. 12:00 - !NagyRoli

inner_pict.jpg

Mivel jómagam is addig értek az autónyitáshoz, hogy a kulcs műanyagos részén vagy a kulcskarikára rakott bigyón kapcsolgatom a központit vagy a riasztót, a szúrós végét meg a zárba kell dugni, így rendhagyó módon egy vendéget konferálhatok fel a témában: Szabó Dénes villámautónyitó specialista és autókulcs programozó válaszolja meg a címben feltett kérdést. Fogadjátok szeretettel!

A világ egyik legszórakoztatóbb dolga azt nézni, hogy valaki a saját kocsiját próbálja feltörni, mert sikeresen kizárta magát. Kivéve, ha te vagy az a valaki, és rajtad röhögnek a háttérben. Ha már eleged van az ingyencirkuszból, adunk néhány tippet, hogyan mentheted meg a maradék méltóságodat: autónyitás egyszerűen, roncsolás nélkül.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

A Bridgestone Turanza T005 abroncsa lett a legjobb az ADAC 2019. évi nyárigumi tesztjén

Sajtóközlemény

2019. március 05. 12:00 - !NagyRoli

bridgestone_turanza_t005.png

Az abroncs kiváló minősítést szerzett nedves és száraz útfelületen való használatra

A Bridgestone Turanza T005 elnevezésű nyári túraabroncsa szerepelt a legjobban az ADAC 2019. évi nyárigumi tesztjén. Az abroncs nedves és száraz útfelületen való használat tekintetében is a legjobb minősítést kapta, a 185/65 R15 méretkategóriában pedig minden versenytársát megelőzve a teszt első helyén végzett. A Firestone márka Roadhawk abroncsa szintén a legjobb fokozatot érte el száraz úton és jó eredménnyel a teszt ötödik helyén végzett.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Csendes félőrült - Suzuki Swift Sport

2019. március 03. 17:00 - !NagyRoli

Light is right - a könnyű autó jó autó, mondta vala Colin Chapman, a Lotus szentatyja, és vallja ezt a Suzuki is. A harmadik negyedik generációs Swiftjük sport verziójának többek között a Ford Fiesta ST 1,5-ös EcoBoostjával és a VW Polo GTI kétliteres turbósával kell megküzdenie a szegmensében - egy 1,4-es, 140 lóerős turbómotorral. A Swift erre két dologgal tud rákontrázni: ő a legolcsóbb, és mérlegre rakva ő az egyetlen, akinek elég egy három digites kijelző.

Hogy vezetni milyen egy könnyű japán kasztnit egy kis-közepes motorral, az az Alapjárat videójából kiderül. Annyi biztos, hogy hang, az nincs. Mármint nem a videónak.

Parkolj le Facebookon is!

Szólj hozzá!

Királykék királykobra - Lexus LC 500

2019. február 23. 17:00 - !NagyRoli

Kellemest a hasznossal, és kis kompromisszummal, nagyjából ez lenne a túra kupék, a Gran Tourismo autók ars poeticája. Van bennük akkora nagyságrendű erő, mint egy rendes sportautóban, közben a luxusszintű kényelem mégsem érezteti veled azt, hogy egy alacsony röppályájú, deszkakemény rakétáért dobtad ki két garzonlakás árát.

Tudja ezt a Lexus luxuskupéja is, az LC 500 belülről kis túlzással Rolls Royce, két tonnáját pedig (többek között) egy ötliteres V8-as mozgatja fürgén, ami (a Toyota-dinsztia sarjaként) egy szimpla délutáni szívómotor, ami öttől hétig él. Ha kell. Mert ha az kell, vígan lenyomsz a kényelmében egy Budapest-Bécs távot, és a kútnál is tényleg csak tankolni állsz meg, nem azért, hogy szünetet adj a lengőbordáidnak, miután kihámoztad magad egy négypontos hevederből.

Olyan, mint egy királykobra. Alapvetően visszahúzódó faj, eltekeredik körülötted, ha nem birizgálod, de beléd fecskendez egy adag mérget, ha megbökdösöd, ami zsibbasztó, érzékeket átverős, addiktív élménytüneteket produkál. Csak nem kell hozzá ellenméreg.

Parkolj le Facebookon is!

Szólj hozzá!
Címkék: futószalag V8 Lexus

Se turbó, se kompresszor: BMW E92 M3

2019. február 15. 17:00 - !NagyRoli

Sokaknak örök szerelem a BMW M3. Bakancslistás álom, "majd egyszer" autó, de általában csak az E46-ig bezárólag. Mai szemmel nézve amúgy már az őt követő E92-es is egy úgymond régi vágású autó a relatíve fiatal kora ellenére. Az orrában lévő S65 kódú V8-as motor egy az utolsó léghajlítók között: feltöltés nélkül, merő erőből küld hátra akár 440 lóerőt.

Elég Petrolicious stílusban interjúvolta meg az Alapjárat ennek a pasztellkék E92-nek a tulajdonosát, Balázst, aki az E92-zés élménye mellett elmeséli, milyen az együttélés Bajorország utolsó szívó V8-asával - és elejt pár tanulságos szót arról is, mennyi az annyi.

Parkolj le Facebookon is!

Szólj hozzá!

D1 Grand Prix – The Stove Of Pro Drifting

In English language

2019. február 11. 18:00 - !NagyRoli

ov2vr3.gif

'Cos the Japanese had already been competing sideways way before Formula Drift came up the idea.

Drifting is a stylish form for moving forward. It goes hand-in-hand with eargasmic engine sound which gives you goosebumps, and tasteful, fragnant, thick tyre-smoke. And brings much fun. If you might want something to "blame" for that (in a good way), do it with Japan's geography in the first place. Approximately 3/4 part of the country is highlands and mountains, hence there are much steep, narrow, curvy roads separated from the abyss with a plain metal barrier. It was only a matter of time for the local to push the art of countersteering and turning with the right pedal to the limits.

The first amateur drifting contests were held just for fun and self-entertaining, but they made their way by time: the preparations for a professional, competitive environment started in 1999. Later the madness started spreading outside Japan. The rest - as they say - is history.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

Sajtóközlemény

2019. január 21. 13:00 - !NagyRoli

5.jpg

3,1 millió abroncsot értékesítettek 2018-ban az abroncsgyártók

Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A gumiabroncs értékesítés bővülése jól jelzi a magyar gazdaság bővülését is és regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Bokszermotor vs. 180°-os V-motor - mi a különbség?

2019. január 17. 16:00 - !NagyRoli

Mert bizony van ám, attól, hogy mindkét motortípus fekvőhengeres, a kettő még nem ugyanaz. Apró a különbség, ám mégis szignifikáns. Mérnökpornóval tűzdelt hiperkockaposzt következik.

Van még, olvass tovább! ›
1 komment

4 szerelős YouTube-csatorna, amire érdemes feliratkoznod

2019. január 12. 19:00 - !NagyRoli

1024px-mighty_car_mods_team.jpg

Készült már hasonló poszt korábban, amikor díjaztam bizonyos YT-videókat, a személyes kedvenclista viszont valahogy kimaradt eddig, na de most: alant négy olyan szerelős, motortérbújó YouTube-csatornát mutatok be, amiket már régóta követek, és bátran ajánlok.

Azt díjazom bennük, hogy egyik sem egy nagy cég fiókcsatornája végtelen anyagi és technikai háttérrel, ennek ellenére mégis olyan szórakoztató, informatív és minőségi tartalmakat gyártanak egy ilyen rétegműfajban, hogy esküszöm, régóta jobban élvezem már őket, mint egy ordítozós, szerszámhajigálós félkamureality műsort a Discovery Channelen.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!

Sikerről, Ferrariról, Schumacherről

2019. január 03. 00:00 - !NagyRoli

6092426746_a759de3082_o.jpg

Kilencéves korom óta követem az F1-et. Hol kisebb, hol nagyobb figyelemmel, de folyamatosan követem a száguldó cirkusz történéseit a 2002-es ausztrál nagydíj óta. Mint kiderült, jó futamot választottam kezdésnek: a 22 éves Kimi Raikkönen első szezonját töltötte a McLarennél, Felipe Massa bemutatkozott a Saubernél, Ralf Schumacher hatalmasat repült az egyes kanyarban, és a mai napig előttem van, ahogy Mika Salo eldobja a Toyotát az utolsó előtti körben, Mark Webber pedig majd kiugrik a Minardiból, úgy örül az ötödik helyének.

Egy régi korszak utolsó fázisa volt: a dohánytermékeket hirdető motorborítások alatt V10-es szívómotorok ordítottak az utolsó szezonban, amikor még csak az első hat helyezett kapott pontot a 22 fős mezőnyből. Addigra pedig már megszokássá vált az a kép, hogy a piros autó vezeti a sort, jóval leszakítva a többieket maga mögött.

Van még, olvass tovább! ›
Szólj hozzá!