Annak idején a Mitsubishi említésekor én erre asszociáltam:
Az én gyerekem pedig valószínűleg majd erre fog:
Tudjuk már, hogy a Final Edition-nel befejezi földi pályafutását a Lancer Evolution, de ez csak kezdet volt. A Mitsubishi most olyan húzónevekkel bíró típusokról mond le, mint a Lancer, a Galant és a Pajero.
Az indok annyi, hogy egyszerűen nem éri meg egyik típus fejlesztésébe sem belevágni. Ezt a Mitsubishi feje, Osamu Masuko mondta, hozzátéve azt is, hogy inkább a jelenlegi kínálatban lévő két crossover-re, a nagyobb Outlander-re és a kisebb ASX-re fordítják a felszabadult figyelmet, energiát, pénzt. Emellett 2017-ben érkezik egy harmadik, kupé kinézetű crossover - gondolom valami BMW X2-féle versenyző -, 2019-ben pedig jön az új ASX.
Kereslethez igazodik a kínálat, értem én. Fekszik most a Mitsunak ez a magasított, összkerekes dolog. De azért három ekkora stílusjegytől egyszerre megválni nagy balgaság. Odalesz a régi arculat és egyben a márka megítélése is.
Mi lesz majd akkor, ha változik a divat és már nem lesznek olyan népszerűek a szabadidőautók? Az nem csak a Mitsubishinek fájna. Pont így járna a Nissan is a Qasqai-X-Trail-Juke szentháromsággal, bár náluk a Pulsar megléte valamicskét javít a helyzeten.