Ha szeretnél egy farmotoros, hátsókerekes autót, két lehetőséged van. Az egyik, hogy felütöd a hahut és veszel egyet. A nehezebb, de szebb út viszont, ha úgy döntesz, mint ez a srác: fogod és mindent átrámolsz hátra.
Ez most kivételesen nem olyan kontár szerelés, mint amilyeneket a neten egyébként szoktunk látni néhány délszláv DIY szakembertől. Ennek a 4gen Civicnek a tulaja egy kanadai srác, aki nem volt maradéktalanul elégedett a kormányzott kerék hajtásával, a veszendőbe menő lóerőkkel. Átköltöztette hát az 1,5-ös VTEC-et mindenestől a kocsi tomporába és máris lett egy hátsókerekes Hondája. Majd - biztos, ami biztos - megbíztatta egy kompresszorral is, hogy tényleg semmi esetre se legyen kevés az erőtartalék.
A néhány, Redditre belinkelt képen a lényegen kívül sajnos sok egyéb nem látszik. Kár, mert érdekelne a kipufogórendszer elvezetésének hogyanja, meg az, hogy a hő-és zajszigetelés miként van megoldva (első pillantásra sehogy). Na meg legfőképp a hűtés, mert a csomagtérajtó mögül kikukucskáló töltőlevegő-hűtő nem kap túl sok menetszelet.
Jogos, ha a hátsókerék-hajtás jobban bejön a srácnak, elég lett volna simán lecserélni a Civicet. Könnyebb és gyorsabb megoldás lett volna, valószínűleg olcsóbb is. Talán a kötődés vagy a kihívás miatt választotta ezt az utat. Mindenesetre az biztos, hogy kevés eséllyel jön vele szembe még egy ilyen. Gratula hozzá!