Kellemest a hasznossal, és kis kompromisszummal, nagyjából ez lenne a túra kupék, a Gran Tourismo autók ars poeticája. Van bennük akkora nagyságrendű erő, mint egy rendes sportautóban, közben a luxusszintű kényelem mégsem érezteti veled azt, hogy egy alacsony röppályájú, deszkakemény rakétáért dobtad ki két garzonlakás árát.
Tudja ezt a Lexus luxuskupéja is, az LC 500 belülről kis túlzással Rolls Royce, két tonnáját pedig (többek között) egy ötliteres V8-as mozgatja fürgén, ami (a Toyota-dinsztia sarjaként) egy szimpla délutáni szívómotor, ami öttől hétig él. Ha kell. Mert ha az kell, vígan lenyomsz a kényelmében egy Budapest-Bécs távot, és a kútnál is tényleg csak tankolni állsz meg, nem azért, hogy szünetet adj a lengőbordáidnak, miután kihámoztad magad egy négypontos hevederből.
Olyan, mint egy királykobra. Alapvetően visszahúzódó faj, eltekeredik körülötted, ha nem birizgálod, de beléd fecskendez egy adag mérget, ha megbökdösöd, ami zsibbasztó, érzékeket átverős, addiktív élménytüneteket produkál. Csak nem kell hozzá ellenméreg.