Jonny fluxuskondenzátora

2016. július 20. 02:00 - !NagyRoli

vlcsnap.png

Gondolnád, hogy a világ leggyorsabb, utcán is legális elektromos autóját nevezik így? És még csak nem is egy Tesláról van szó.

Krízishelyzetben, nyomás alatt, kihívás hatására az emberek megmutatkoznak egy másik, korábban nem ismert formájukban. A kényszerű helyzet ténye olyan jellemvonásokat, tulajdonságokat, képességeket hoz felszínre, amikről  olykor még maga a képesség birtokosa sincs teljesen tisztában. 

Krízishelyzetnek ott van például a '73-as olajválság. Az autóipari mérnökök és a piac addigi értékrendje egy csapásra omlott össze és épült ismét fel egy másik formában. A mérnökök után az autók is új jellemvonásokat mutattak: divatba jött a kis fogyasztás, a legjobban fogyó autók mind kis motorú, kis tömegű, kis méretű járgányok voltak.

Az egyesült királyságbeli Enfield autógyárban viszont ekkor már régen tudták, hogy a kis fogyasztásnál csak egy menőbb dolog lehet, az pedig a nulla fogyasztás. Pokolba a belső égésű motorral, a népnek elektromos autó kell és bumm: így készült az Enfield 8000.

Egy apró, kispolszkinál is kisebb, kétüléses játékautó 8 lóerős villanymotorral, szédületes 65 km/h végsebességgel és kábé ugyanennyi kilométeres hatótávval. Végül finoman szólva sem lett siker, 1973 és '77 között csak 120 darabot raktak össze.

Negyven évvel később Jonny Smith, a néhai Fifth Gear műsorvezetője fogta saját, Fluxuskondenzátor (Flux Capacitor) becenevű '74-es Enfield 8000-esét és egy frissebb, hatékonyabb, erősebb technológiát ültetett át a géptető alá. Azóta kipufogógáz helyett gumifüsttel szennyezi a környezetet: az összvissz 975 kilós gép hátsó kerekeit most két, 500+ lóerő összteljesítményű villanymotor hajtja meg direktbe, amik egy Bell AH-1 SuperCobra harci helikopter(!) indítóakkumulátoráról kapják a tápot. Nem vicc, mintha az összes legyártott Enfield 8000-es ereje beleköltözött volna. És ilyet lépett a hétvégén a Santa Pod Raceway-en:

  

great-scott-doc-back-to-the-future-drawing.jpg

9,86-os időt ment negyed mérföldön, ilyen gyorsan pedig még soha senki sem ment rendszámos villanyautóval. Pedig van ám konkurencia.

Ebben a videóban pedig alaposan körüljárják a Fluxuskondenzátort, itt azért már látszik az a magas szintű technológia és az alaposság, amivel ez a kis gyösz épült.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caranten.blog.hu/api/trackback/id/tr108901606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dreamhotep 2016.07.20. 19:43:57

szemből olyan mintha egy kikerekedett szemű csadoros valaki ülne a bal-egyen