Ennyit tudtam hirtelen kivakkantani, amikor belebotlottam a Volkswagen Motorsport facebook-posztjába.
Persze olvastam az ezt megelőző híreket egy lehetséges kivonulásról, de mégsem vettem 100%-ig komolyan. A győztes lovat nem szokás lelőni, dízelbotrány ide vagy oda, ez a projekt túl sikeres ahhoz, hogy beszántsák. Minden évében elhozta mind a két bajnoki címet. Csak azért nem teljesít jobban, mert nem is lehet jobban.
Kábé tavaly ilyenkor nyilatkozta az akkor még VW-csapatfőnök Jost Capito azt, hogy bármi is történik, a Volkswagen továbbra is marad a WRC-ben, ráadásul változatlanul három autóval. Most viszont el tudtam képzelni azt, hogy egy autóval kevesebbet indítanak majd januárban. Azt viszont semmiképp, hogy hárommal kevesebbet.
Pont most, amikor jövőre lenne rájuk a legnagyobb szükség. A 2017-es szabálymódosítás még hagyján, a Toyota visszatérése miatt annál inkább. A világ két legnagyobb autógyára nem csak a globális autópiacon, de a másfél sávnyi bakhátakon is ütné egymást az elsőségért.
De ez már nem fog megtörténni. Pedig úgy szurkoltam Latvalának, már évek óta várok neki egy vébécímet, a Polóval pedig ez még reálisnak is tűnt.
A VW indoklásában az újabb (tehát elektromos) technológiákra való összpontosítás javára mondott le a ralivébés szereplésről. Mind tudjuk, hogy a dízelbotrány kibontakozása miatt most szabadulniuk kell minden kiadástól, ami úgymond luxus, az Audi is ezért jutott ugyanerre a bús sorsra a hosszútávú világbajnokságon. Ott 13 sikeres év után engedték szabadjára a melósokat.
De ők legalább tényleg kacsintgatnak a mostanra már elég népszerűnek mondható Formula E felé. A Volkswagen pedig marad a TCR-ben és a Global Rallycrossban. Azért a ralivébét se engedik el teljesen, 2018-ra, a következő generációs Polóból kifejlesztenek egy R5-ös gépet, amivel a privát csapatok elautókázhatnak a WRC2-ben. Érdekes lesz a találkozás az ott lévő konszerntárs Fabiákkal. Ha találkoznak.