Egy klasszikus kultautó módosítása alapvetően elég kötött feladat, hiszen nem sok bevethető fogás létezik egy olyan autó megalkotására, ami úgy válik egyedivé, hogy közben nem veszít a kult-sármjából, de mégis tükrözi a tulajdonos személyiségét. Szerencsére ez egyáltalán nem zárja ki a jó ízlést. Ahogy ezt Emil Lydersen makulátlan Mk1-es Volkswagen Jettája bizonyítja is.
A 28 éves autószerelő a dániai Munkebóból lassan már egy évtizede erősíti az Mk1-rajongók táborát, nyáron használt hobbiautói mind wolfsburgiak táborából került elő. Három egyes Golf is megfordult már nála korábban, mire 2016-ban szakágat váltott a márkán belül és szert tett erre a kétajtós Jettára, ami néhány ízléses tuningfogás után rendszeres találkozó résztvevőként és eredményes lájk-és díjgyűjtőként éli öreg napjait.
Emil odatette magát ezért az eredményért, de szerencsére nem a nulláról kellett kezdenie. Az 1983-as Jettának korábban sem volt hányatott sorsa, jó gazdája volt a dán Blanz Society-nél, mielőtt Emil lecsapott rá, pont ezért volt kitűnő alap. A kultusszá vált, arányos, háromdobozos Giugiaro dizájn önmagáért beszél, ezt a kompozíciót elég egy alacsonyabb kiállással és egy jó felniválasztással vonzóbbá tenni. Emil is ezt az utat választotta, és meg is adta a módját, így a Jettán egy központosan rögzített 16"-os Ronal Racing Centerlock felniszett díszeleg lábbeliként, ami méretében és stílusában is jól passzol az autóhoz, ám az utóbbi időben váltótársként szolgál egy szett 17"-os BBS E52 is. Az alacsonyabb kiállás sem lett elaprózva egy ültetőrugó-szettel, Emil egy airride rendszert épített be az Air Lift-től.
Az 1,5-ös motor egy keresztátömlős hengerfejet kapott, abban pedig egy 292-es vezérműtengely csücsül, míg az szívóoldalra egy pár Weber karbi került. Az igazán látványos változás viszont a beltérben lelhető fel, ami egy teljes bőrözésen és kárpitozáson esett át, miután a háromküllős BBS kormány és a Recaro első ülések is átrepültek egy Mk3 GTI-ből. Ahogy Emil mondta "az egyik legfinomabb bőrrel lett bevonva, amit kapni lehet". Hibátlan választás, a homokszínű beltér eszement jól harmonizál a bódé Regata kékjével.
És láthatóan ez az összkép nem csak Emilnek tetszik. Emil és a Jetta számos találkozót megejtettek már nem csak Dánia, de Európa szerte, amiből természetesen az alapnak számító híres VW-csoportos buli, a Wörthersee sem maradt ki 2018-ban. Nem egyszer fordult már elő, hogy díjjal érkezett haza némelyik rendezvényről. A Jetta számtalan díjat és első helyezést húzott már be Dániában, de azon túl is; Hollandiában az MIVW rendezvény fődíját hozta el, valamint a Berinben zajló XS Carnight Top 50-es mezőnyébe is bekerült, amin ugyan végül nem nyert semmit, Emil viszont mégis erre az eredményre a legbüszkébb. Nem csoda, hiszen egy világszintű mezőnyből került az ötvenesek kalapjába.
Emil és a Jetta eddig 13 trófeát nyertek együtt, ebből 12-t csak a tavalyi évben. Ezúton is szeretné megköszönni édesapjának a projektben nyújtott segítséget. A kezdet tehát nem rossz, és az idei szezon csak most kezdődik majd igazán. Sok sikert és további sok díjat hozzá!
Fotók: Mike Crawat Photography
Kövesd Emilt Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Részletes adatok // Volkswagen Jetta Mk1 Coupé (1983)
Tulaj // Emil Lydersen
Lakhely // Munkebo, Dánia
Motor // 1,5 literes; keresztátömlős hengerfej; 292-es vezérműtengely; Weber karburátorok
Futómű, felnik // Air Lift airride, 3p irányítás; Ronal Racing Centerlock 6,5x16"-os felnik / BBS E52 7x17"-os felnik
Beltér // BBS háromküllős kormány, Recaro Mk3 GTi első ülések; teljes bőrözés/kárpitozás