Már most érződik a hatása a 2017-es szabálymódosításoknak a Rali-világbajnokságban. Az F1-hez hasonlóan itt is a technikai előírásokon változtatott az FIA. Hosszabbra engedték a pórázt a csapatoknak; az új generációs WRC-k erősebbek, könnyebbek, látványosabbak lesznek. Csúnyán szólva B-csoportosodnak.
Már nyáron jóváhagyták az új technikai és homologizációs szabályokat, melyek több ponton belenyúlnak az autókba. Leginkább az autók külsejébe, ami sokkal agresszívebb lesz 2017-tól: minden irányban terebélyesednek majd, a maximális szélesség 55, az első túlnyúlás 60, a hátsó túlnyúlás 30 milliméterrel lesz több. Lazultak a hátsó szárny, a küszöb és a hátsó diffúzor kikötései is. Az így kapott szabad zónákkal a mérnökök szabadon játszhatnak majd, főleg a sárvédőkön és az első lökhárítón. A diffúzor mérete kötött marad, de bárhogy kinézhet és 50 milliméterrel kilóghat a lökhárítóból. A nyitókép egy hivatalos koncepció arról, hogy is mutatnának az autón a fenti számok. Sőt, mindezek mellé 25 kilóval könnyebbek is lesznek a gépek.
A homologizációval kapcsolatos szabályt csak egy ponton módosították. A 2017-re nevezni kívánt WRC utcai verziójának minimum 3,9 méter hosszúnak kell lennie, úgyhogy még mindig a rövid tengelytáv lesz a nyerő.
Volt szó arról is, hogy kicsit több szabadságot hagynak a motoroknak és a fő mérce a hengerűrtartalom helyett az üzemanyag-átfolyás lesz, végül maradnak az 1.6-osok, de nem is baj. Állítólag a motorok teljesítménye meg fog egyezni a mostani WTCC-ben szereplő autókéval, azzal filléres tuninggal, hogy a turbószűkítő átmérője 33 helyett 36 mm lesz. A maximális töltőnyomás viszont marad 2,5 bar. Ez mind elméletileg 380 lóerőre növeli a maximális teljesítményt, most nem sokkal 300 fölött van.
A változtatások célja nyilván az, hogy felrázzák a mezőnyt, hátha így látványosabb versenyeket futnak, ami a közönséget is jobban vonzza majd. Egyértelmű, hogy egy ilyen lépés mindenkinek nagyon tetszik. Malcolm Wilson, az M-Sport főnöke egyenesen a régi B Csoport fílingjét hozta vele hasonlatba. Hálistennek a Toyota is ráharapott erre, már reszelgetik a Yaris-t. A hírek szerint ők is három autóval indulnának 2017-ben. Ráadásul a finn Mitsubishi-legenda, Tommi Mäkinen tesztel nekik, úgyhogy nem lehet azzal vádolni őket, hogy komolytalanok.
A videókon már nagyjából látszik, mire számítsunk majd:
Úgyhogy szöszmötölnek már a háttérben a csapatok, a Volkswagen már elég régóta tesztel, a Toyota talán még annál is régebb óta. Az M-Sport 2016 derekán vág majd neki a felkészülésnek, a Citroën pedig a teljes 2016-os szezont beáldozza egy jó 2017-esért. Így kurtább lesz a januárban induló vb élmezőnye, de megéri, ha 2017-ben egy felfrissült Citroën és egy frissen harcba induló Toyota veszi majd üldözőbe a VW-t.